Przewagi konkurencyjne Grupy Kapitałowej

Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego SA wyróżnia się na polskim rynku finansowym przewagami konkurencyjnymi, które pozwalają jej realizować misję i skutecznie osiągać cele określone w Strategii na lata 2016-2020 „Wspieramy rozwój Polski i Polaków”. Do kluczowych przewag Grupy PKO Banku Polskiego SA wobec największych konkurentów należą:

Najbardziej znana marka w sektorze bankowym

PKO Bank Polski SA pozostaje niezmiennie najbardziej rozpoznawalnym bankiem w Polsce. Klienci doceniają jego markę, kojarząc ją nie tylko z bankiem dbającym o ich indywidualne potrzeby, ale także zapewniającym wysokie bezpieczeństwo powierzanych środków.

Marka PKO Banku Polskiego SA jest najczęściej wymieniana jako pierwsza w badaniach znajomości banków. Siłę marki wspiera dominujący udział PKO Banku Polskiego SA w głównych segmentach rynku kredytów i depozytów oraz w rynku leasingu, a także wyróżniający się udział jego spółek zależnych w rynku funduszy inwestycyjnych.

Wartość marki PKO Banku Polskiego SA* na koniec 2017 roku szacowana była na 2,7 mld PLN.

* wg wyceny Rzeczpospolitej w ramach rankingu najcenniejszych polskich marek

Największa w Polsce sieć dystrybucji

Największa na polskim rynku bankowym wielokanałowa sieć dystrybucji tworzy warunki dla zwiększania przychodów całej Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego SA oraz pozwala dywersyfikować ich źródła.

Zasięg sieci dystrybucji umożliwia dostarczanie produktów i usług bankowych w najwygodniejszy dla klientów sposób. Dotyczy to również osób zamieszkujących miejscowości, w których główni konkurenci Banku nie posiadają swoich placówek. Sieć dystrybucji Banku jest wykorzystywana przez spółki Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego SA.

Największa baza klientów

Największa wśród banków baza klientów PKO Banku Polskiego SA tworzy warunki do wyznaczania standardów w zakresie obsługi klientów, oferowanych produktów i usług, jak również innowacji technologicznych. Potencjał do wyznaczania standardów rynkowych, w powiązaniu z dużą siłą w zakresie finansowania przedsięwzięć daje Grupie Kapitałowej PKO Banku Polskiego SA możliwość utrzymywania przewagi nad konkurentami.

Kompetentna i zaangażowana kadra

PKO Bank Polski SA należy do najbardziej pożądanych pracodawców, zarówno wśród studentów, jak i specjalistów oraz menedżerów.

 

Innowacje i płatności

PKO Bank Polski SA inwestując w rozwój usług bankowości elektronicznej i mobilnej dynamicznie dostosowuje się do zmieniających się preferencji klientów. Projekt płatności mobilnych IKO oraz stworzenie innowacyjnego w skali światowej standardu płatności BLIK, potwierdziły wysoką wartość oferowanych rozwiązań biznesowych.

Bank aktywnie współpracuje ze start-up’ami technologicznymi wyznaczając kierunki działań dla pozostałych banków w Polsce oraz wspiera rozwój e-Państwa poprzez wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań w administracji publicznej.

Zaangażowanie w rozwój polskiej przedsiębiorczości

PKO Bank Polski SA wyróżnia się kompleksową ofertą produktów skierowaną do mikro, małych i średnich firm oraz dużych przedsiębiorstw.

Bank dysponuje pełną gamą nowoczesnych rozwiązań finansowych: od produktów rozliczeniowych i transakcyjnych, kredytowych i depozytowych, poprzez specjalistyczne usługi maklerskie oraz leasing i faktoring.

PKO Bank Polski SA podążając za potrzebami polskich przedsiębiorców otwartych na nowe kierunki rozwoju, wspiera ich w ekpsji zagranicznej.

Stabilna baza finansowania

PKO Bank Polski SA posiada bezpieczną i stabilną strukturę finansowania opartą na depozytach klientów, w większości detalicznych.

Wysoka ocena wiarygodności finansowej Banku oraz posiadane kompetencje w zakresie emisji na rynku długu umożliwiają dostęp do finansowania na polskim i międzynarodowym rynku, co zapewnia dywersyfikację źródeł finansowania działalności.