Sieć sprzedaży i kanały dostępu segmentu detalicznego
Na 31 grudnia 2017 roku detaliczna sieć placówek PKO Banku Polskiego SA liczyła 1 132 oddziałów skupionych w 11 oddziałach regionalnych oraz 8 biur bankowości detalicznej. W stosunku do stanu na koniec 2016 roku liczba oddziałów detalicznych ogółem zmniejszyła się o 47 placówek. Optymalizacja sieci oddziałów odbywa się w sposób ciągły, a ostateczna decyzja o pozostawieniu oddziału na danym mikrorynku podejmowana jest w oparciu o ekonomiczną zasadność jej funkcjonowania z uwzględnieniem potencjału rozwoju działalności danego mikrorynku. Ulepszenia te mają charakter wielowymiarowy, w zakres których wchodzą takie działania jak zmiana charakteru placówek oraz zmniejszenie ich liczby. Proces zmniejszania dużych oddziałów realizowany jest z jednoczesną uniwersalizacją mniejszych oddziałów oraz przekształceniem, w uzasadnianych przypadkach, małych oddziałów w agencje.
Dane operacyjne segmentu detalicznego
31.12.2017 | 31.12.2016 | 31.12.2015 | 31.12.2014 | 31.12.2013 | Zmiana 2017/2016 | Zmiana 2017-2016 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Liczba placówek segmencie detalicznym: | 1 151 | 1 198 | 1 238 | 1 280 | 1 147 | -3,9% | -47 |
oddziały detaliczne | 1 132 | 1 179 | 1 219 | 1 261 | 1 130 | -4,0% | -47 |
regionalne oddziały detaliczne | 11 | 11 | 11 | 11 | 11 | 0,0% | 0 |
biura bankowości prywatnej | 8 | 8 | 8 | 8 | 6 | 0,0% | 0 |
Liczba agencji | 745 | 837 | 881 | 1 001 | 1 074 | -11,0% | -92 |
Liczba bankomatów | 3 190 | 3 206 | 3 196 | 3 065 | 2 992 | -0,5% | -16 |
Sieć oddziałów i agencje
Bank systematycznie poprawia warunki obsługi klientów w sieci oddziałów. W 2017 roku działania te koncentrowały się na modernizacji oddziałów i przenoszeniu placówek do nowych atrakcyjnych lokalizacji. W ramach projektów realizowanych w Banku i w wyniku zbieranych doświadczeń, obowiązujący format placówki stale ewoluuje w kierunku uzyskania optymalnych warunków obsługi dopasowanych również do zmieniających się technologii. Istotne uzupełnienie sieci oddziałów i bankomatów stanowi sieć agencji. Wg stanu na 31 grudnia 2017 roku PKO Bank Polski SA współpracował z 745 agencjami i w odniesieniu do stanu na 31 grudnia 2016 roku liczba agencji spadła o 92 sztuki. Spadek liczby agencji jest kontynuacją działań zmierzających do wzrostu efektywności sieci sprzedaży.
Sieć sprzedaży segmentu korporacyjnego
Sieć sprzedaży segmentu korporacyjnego obejmuje 32 Regionalne Centra Korporacyjne skupione w siedmiu Regionalnych Oddziałach Korporacyjnych oraz oddziały w Republice Federalnej Niemiec i w Republice Czeskiej.
Dane operacyjne segmentu korporacyjnego
31.12.2017 | 31.12.2016 | 31.12.2015 | 31.12.2014 | 31.12.2013 | Zmiana 2017/2016 | Zmiana 2017-2016 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Liczba placówek w segmencie korporacyjnym i inwestycyjnym: | 41 | 40 | 40 | 39 | 39 | 2,5% | 1 |
regionalne oddziały korporacyjne | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 0,0% | 0 |
centra korporacyjne | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 0,0% | 0 |
oddziały zagranicze | 2 | 1 | 1 | x | x | 100,0% | 1 |
Oddział PKO Banku Polskiego SA w Republice Czeskiej, z siedzibą w Pradze, rozpoczął działalność w kwietniu 2017 roku. Oddział w Republice Czeskiej jest drugim oddziałem Banku za granicą. Oferta oddziału obejmuje: prowadzenie rachunków rozliczeniowych, obsługę rozliczeń bezgotówkowych, lokowanie nadwyżek środków w formie depozytów, finansowanie krótko, średnio i długoterminowe oraz świadczenie usług z zakresu zarządzania płynnością i obsługi produktów trade finance.