Sieci dystrybucji

Sieć sprzedaży i kanały dostępu segmentu detalicznego

Na 31 grudnia 2017 roku detaliczna sieć placówek PKO Banku Polskiego SA liczyła 1 132 oddziałów skupionych w 11 oddziałach regionalnych oraz 8 biur bankowości detalicznej. W stosunku do stanu na koniec 2016 roku liczba oddziałów detalicznych ogółem zmniejszyła się o 47 placówek. Optymalizacja sieci oddziałów odbywa się w sposób ciągły, a ostateczna decyzja o pozostawieniu oddziału na danym mikrorynku podejmowana jest w oparciu o ekonomiczną zasadność jej funkcjonowania z uwzględnieniem potencjału rozwoju działalności danego mikrorynku. Ulepszenia te mają charakter wielowymiarowy, w zakres których wchodzą takie działania jak zmiana charakteru placówek oraz zmniejszenie ich liczby. Proces zmniejszania dużych oddziałów realizowany jest z jednoczesną uniwersalizacją mniejszych oddziałów oraz przekształceniem, w uzasadnianych przypadkach, małych oddziałów w agencje.

Dane operacyjne segmentu detalicznego

31.12.201731.12.201631.12.201531.12.201431.12.2013Zmiana
2017/2016
Zmiana
2017-2016
Liczba placówek segmencie detalicznym:1 1511 1981 2381 2801 147-3,9%-47
oddziały detaliczne1 1321 1791 2191 2611 130-4,0%-47
regionalne oddziały detaliczne11111111110,0%0
biura bankowości prywatnej888860,0%0
Liczba agencji7458378811 0011 074-11,0%-92
Liczba bankomatów3 1903 2063 1963 0652 992-0,5%-16

Sieć oddziałów i agencje

Bank systematycznie poprawia warunki obsługi klientów w sieci oddziałów. W 2017 roku działania te koncentrowały się na modernizacji oddziałów i przenoszeniu placówek do nowych atrakcyjnych lokalizacji. W ramach projektów realizowanych w Banku i w wyniku zbieranych doświadczeń, obowiązujący format placówki stale ewoluuje w kierunku uzyskania optymalnych warunków obsługi dopasowanych również do zmieniających się technologii. Istotne uzupełnienie sieci oddziałów i bankomatów stanowi sieć agencji. Wg stanu na 31 grudnia 2017 roku PKO Bank Polski SA współpracował z 745 agencjami i  w odniesieniu do stanu na 31 grudnia 2016 roku liczba agencji spadła o 92 sztuki. Spadek liczby agencji jest kontynuacją działań zmierzających do wzrostu efektywności sieci sprzedaży.

Sieć sprzedaży segmentu korporacyjnego

Sieć sprzedaży segmentu korporacyjnego obejmuje 32 Regionalne Centra Korporacyjne skupione w siedmiu Regionalnych Oddziałach Korporacyjnych oraz oddziały w Republice Federalnej Niemiec i w Republice Czeskiej.

Dane operacyjne segmentu korporacyjnego

31.12.201731.12.201631.12.201531.12.201431.12.2013Zmiana
2017/2016
Zmiana
2017-2016
Liczba placówek w segmencie korporacyjnym i inwestycyjnym:41404039392,5%1
regionalne oddziały korporacyjne777770,0%0
centra korporacyjne32323232320,0%0
oddziały zagranicze211xx100,0%1

Oddział PKO Banku Polskiego SA w Republice Czeskiej, z siedzibą w Pradze, rozpoczął działalność w kwietniu 2017 roku. Oddział w Republice Czeskiej jest drugim oddziałem Banku za granicą. Oferta oddziału obejmuje: prowadzenie rachunków rozliczeniowych, obsługę rozliczeń bezgotówkowych, lokowanie nadwyżek środków w formie depozytów, finansowanie krótko, średnio i długoterminowe oraz świadczenie usług z zakresu zarządzania płynnością i obsługi produktów trade finance.